Slate’s Mistakes for the Week of March 5

In a March 9 Slatest, Ben Mathis-Lilley misstated the publication date of Bret Stephens’ New York Times opinion piece on Venezuela. The piece was published on Feb. 15, not Feb. 18.


In a March 8 Slatest, Elliot Hannon misstated that Ben Carson’s $31,000 dining set was for his home. It was part of a renovation for his HUD office suite.

Due to a photo-provider error, a photo illustration on a March 8 Slatest incorrectly highlighted Taiwan as part of China. China claims sovereignty over Taiwan, but the island is de facto independent.

In a March 6 Medical Examiner, Amy Mackinnon misidentified Julia Greenstein as Julie Greenstein and misstated her title. She’s the vice president of research strategy, not of discovery research.

In a March 6 Outward, Evan Urquhart misstated that drag, as an art form, was created by and for transgender women.


Slate strives to correct all errors of fact. If you’ve seen an error in our pages, let us know at General comments should be posted in our Comments sections at the bottom of each article.